آشپزی, چینی, خوارکی, ژاپنی

تاریخچه اونیگیری کوفته برنجی ژاپنی | روش تهیه ای آسان در خانه

تاریخچه اونیگیری کوفته برنجی ژاپنی

همان‌طور که ساندویچ را می‌توان به عنوان یک غذای قابل حمل در نظر گرفت، اونیگیری ژاپن نیز به همین صورت است. اونیگیری در واقع بخش‌هایی از برنج ژاپنی است که یک پرکننده در مرکز آن‌ها قرار می‌گیرد و قبل از پیچیده شدن در جلبک دریایی نوری به شکل‌های مثلثی یا استوانه‌ای در می‌آیند.

این غذا سال‌هاست که در ژاپن مورد استفاده قرار می‌گیرد و امروزه بیشتر فروشگاه‌های ژاپنی، طیف وسیعی از اونیگیری را به فروش می‌رسانند. مهم‌ترین پرکننده‌های اونیگیری شامل جلبک دریایی چاشنی شده، تن ماهی و مرغ تریاکی است.

کوفته برنجی یا اونیگیری چیست؟

کوفته برنجی یا اونیگیری چیست؟

لایه‌ای از نوری یا جلبک دریایی اغلب روی آنی‌گیری قرار می‌گیرد، یک غذای ژاپنی که گاهی اوقات اوموسوبی یا کوفته برنجی نامیده می‌شود، که از برنج سفید پخته شده تشکیل شده و به شکل دایره یا مثلث است. gonna be در فرهنگ و غذاهای ژاپنی، برنج از اهمیت خاصی برخوردار است و جزء اصلی بیشتر غذاها است.

 

این غذا را Omosubi یا onigiri می نامند زیرا به شکل گرد یا مثلثی در می آید. می توان آن را به صورت ساده یا شکم پر کرد. فعل nigiro که به معنای برنج قالبی است، منشأ اصطلاح “nigiri” در کلمه onigiri است. اونیگیری یا کوفته های خوش طعم، یک صبحانه و میان وعده محبوب در ژاپن است.

آلو و ماهی قزل آلا تنها دو مورد از پرکننده های فراوانی هستند که در کوفته برنج ژاپنی یافت می شوند. کوفته برنج ژاپنی انواع مختلفی دارد که می توانید در رستوران ها و فروشگاه های مواد غذایی در شهرهای بزرگ ژاپن مانند توکیو و کیوتو نمونه کنید.

گذشته اونیگیری

گذشته اونیگیری

گزارش شده است که ژاپنی ها زمانی که یخچال وجود نداشت، برنج پخته شده را با نمک و سایر مواد نمکی ترکیب می کردند تا آن را برای مدت طولانی تری حفظ کنند. طبق نوشته‌ها و اسناد تاریخی، ژاپنی‌ها در طول دوره یایویی (300 قبل از میلاد تا 300 پس از میلاد)، کوفته‌های برنج کبابی پیچیده شده در برگ‌های بامبو می‌خوردند. با این حال، دوره هیان (1185-749) شاهد اختراع onigiri به شکل فعلی بود که مصادف با استفاده گسترده از برنج پخته چسبناک در ژاپن بود.

کوفته برنج ژاپنی برای اولین بار در دوران ادو (1868-1603) مورد استفاده قرار گرفت و به طور گسترده توزیع شد. برای اینکه خوردن دانه های چسبنده برنج ساده تر شود و از دست شما دور نشود، مردم در آن زمان ترجیح دادند روی کوفته برنج را با لایه ای از جلبک دریایی بپوشانند. این کوفته ها به عنوان وعده غذایی برای سربازان در خط مقدم یا کشاورزانی که روی زمین کار می کردند استفاده می شد، زیرا تهیه و حمل و نقل آنها ساده بود.

این غذا فقط با استفاده از برنج ساده سوشی درست می شود، برخلاف سوشی که با مخلوطی از برنج سرکه و شکر درست می شود. مانند برنج معمولی، این رقم را نمک زده و پس از ریختن هر دانه، آب می ریزند و می جوشانند تا برنج کاملا پخته و لطیف و کمی چسبنده شود. استفاده از برنج داغ هنگام تهیه کوفته برنجی ضروری است، زیرا این فرآیند را آسان‌تر می‌کند و کوفته‌ها بهتر می‌شوند.

طرز تهیه خانگی اونیگیری(کوفته برنجی ژاپنی) با روشی آسان

طرز تهیه خانگی با روشی آسان

مواد اونیگیری: (مناسب برای هشت نفر)

 

  • برنج سوشی : 4 پیمانه
  • جلبک نوری : برای تزئین
  • سیاه تخمه یا کنجد : برای تزئین
  • نمک : مقدار لازم
  •  

مواد داخل اونیگیری:

واسابی : مقدار لازم جایگزین مواد دلخواه با سلیقه خود

ماهی سالمون پخته یا تن ماهی یا گوشت چرخ کرده

سس همراه غذا:

سس سویا

همراه با ترشی کیمچی دست ساز یا ترشی ترب میل کنید و لذت ببرید!

 

مرحله 1

اول برنج سوشی را آماده کنید وقتی برنج پخت یک ورق جلبک نوری را با قیچی به 8 تا 9 نوار برش بزنید. می تونید برای داخل اونیگیری از کمی ماهی سالمون یا ماهی تن پخته استفاده کنید و یا ساده درست کنید.

مرحله 2

برای هر کوفته برنجی 1/2 پیمانه از برنج را بردارید. برای اینکه برنج به دستتون نچسبه یک کاسه آب سرد آماده کنید و قبل از شروع دستان خود را کمی با آب خیس کنید.

مرحله 3

نوک دوتا از انگشتان خود را درون نمک فرو کنید ، نوک انگشت را کف دست بکشید و بعد با مالیدن دست به هم دیگه نمک را در کف دست پخش کنید.

مرحله 4

یک مشت از 1/2 پیمانه برنج را بردارید و به اندازه 1 قاشق غذاخوری برنج را کنار بگذارید. برنج را در دست فشار بدین تا گلوله بشه.

مرحله 5

وسط گلوله برنج را با انگشت فشار بدین تا کمی فرو برود و با نوک انگشت کمی واسابی وسط برنج بمالید و کمی ماهی وسط فرورفتگی بذارید.

مرحله 6

1 قاشق غذاخوری برنجی که کنار گذاشته بودین را روی قسمت ماهی بگذارید و کوفته برنجی را با دو تا دستاتون فشار بدین تا خوب به هم بچسبه. کوفته برنجی ژاپنی به شکل مثلث هست برای اینکه شکل کوفته حفظ بشه هنگام فشار دادن کف یک دست باید صاف باشه و کف دست دیگه با انگشتها خم بشه تا شکل مثلث بگیره.

مرحله 7

چندبار کوفته برنجی را در دست فشار بدین و بین دستان خود جابجا کنید تا کاملا شکل بگیره.

مرحله 8

برای تزئین اونیگیری کوفته برنجی ژاپنی می تونید از نوارهای جلبک در قسمت پایین یا دور تا دور کوفته برنجی استفاده کنید و یا از سیاه دانه یا کنجد استفاده کنید. برای سرو هم اونیگیری را در سویا سس فرو کنید و همراه با ترشی کیمچی یا ترشی انبه  نوش جان کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *