آشپزی, خوارکی, کره ای

بابل تی چیست؟ چگونه ساخته می شود و چه طمعی دارد؟

بابل تی

بابل تی در چند سال اخیر در ایران به یکی از نوشیدنی های خارجی محبوب  تبدیل شده است – احتمالاً فروشگاه های مواد غذایی خارجی را دیده اید که این نوشیدنی ها را با تعداد زیادی توپ کوچک در پایین آن می فروشند. اما این حباب ها در بابل تی چیست؟

چند نوع مختلف چای حبابی وجود دارد – یک نوع آن معمولاً از پایه چای شیر طعم‌دار با مروارید تاپیوکا استفاده می‌کند و دیگری چای میوه‌ای یا یاسمن با حباب‌های بیرون زده است.

به حباب های موجود در چای حباب دار چه می گویند؟

حباب های مورد استفاده در چای حباب دار با چند نام مختلف شناخته می شوند – حباب، بوبا، مروارید، مروارید بوبا، و توپ بوبا. بوبای ساخته شده به طور خاص با تاپیوکا ممکن است به عنوان مروارید تاپیوکا یا به سادگی تاپیوکا نیز شناخته شود.

مروارید تاپیوکا چیست؟

یک بابل تی ارجینال کلاسیک از مرواریدهای تاپیوکا استفاده می کند، که توپ های جویدنی هستند که از نشاسته تاپیوکا ساخته شده و معمولاً در شربت خیس می شوند. توپ های تاپیوکا معمولاً در چای های بر پایه شیر سرد، چای ماچا یا شیر تارو استفاده می شود.

حباب ها بافتی متمایز دارند و تضاد جویدنی را با صافی چای و سایر مواد تشکیل می دهند. آنها معمولاً به اندازه سنگ مرمر هستند، ولی امکان اینکه در سایزهای مختلف باشند وجود دارد. حباب ها اغلب از طریق یک نی پهن مصرف می شوند که اجازه می دهد هم از چای و هم مروارید های تاپیوکا با هم لذت ببرند.

تاپیوکا چیست؟

 

حباب های بابل تی چگونه ساخته می شوند؟

نشاسته تاپیوکا از ریشه کاساوا استخراج می شود. نشاسته تاپیوکا با آب مخلوط می شود تا خمیری به دست آید و سپس به صورت گلوله های کوچک در می آید. گلوله ها را در آب جوش می پزند تا نرم و جویدنی شوند. پس از پخت، توپ های تاپیوکا معمولاً در یک شربت شیرین خیس می شوند تا طعم آنها بیشتر شود.

Popping Boba چیست؟

پوپ بوبا یا حباب‌های بیرون زده توپ‌های کوچکی هستند که در آن آب میوه وجود دارد و وقتی آنها را گاز می‌زنید می‌ترکند. آنها پوستی نازک و ژل مانند دارند که معمولاً به گونه ای رنگ می شود که با طعم آب داخل آن مطابقت دارد. به عنوان مثال، بوبا طعم انبه ممکن است زرد باشد، در حالی که طعم بلوبری ممکن است آبی باشد!

طعم های بسیار زیادی از پاپ بوبا وجود دارد، با غذاهای کلاسیک میوه ای مانند سیب، توت فرنگی، لیچی، انبه، هندوانه و میوه های ترش که گزینه های محبوب تری هستند.

از آنجایی که حباب‌های ترکاننده، طعم آب میوه‌ای را آزاد می‌کنند، معمولاً بهتر است از این حباب‌ها در چای میوه استفاده کنید زیرا طعم مکمل‌تری نسبت به چای شیر دارند.

 

 

 حباب های بابل تی چه طعمی می‌دهند؟

طعم بوبای شما به نوع بابل تی شما بستگی دارد. مرواریدهای تاپیوکا از نظر طعم نسبتاً ملایم و خنثی هستند، اگرچه آنها اغلب در شربت شکر قهوه ای قبل از اضافه شدن به چای حباب دار خیس می شوند تا طعم کاراملی شیرینی داشته باشند. تاپیوکا بوبا به دلیل بافتی که دارد و حالت جویدنی و ژله ای را به نوشیدنی شما می بخشد، خوردن آن لذت بخش است.

هنگامی که آن را گاز می‌زنید و آب آن بیرون می‌آید، طعمی شبیه هر طعم میوه ای که انتخاب کرده‌اید، می‌شود. ما در فروشگاه کره ای جیمو مارکت، طعم‌های مختلف زیادی از بوبا را به شما پیشنهاد می‌کنیم تا بتوانید نوشیدنی‌های حباب‌دار خود را در خانه تهیه کنید.

تاپینگ های دیگر برای چای حباب دار

بابل تی علاوه بر حباب‌های تاپیوکا و بوبا، می‌تواند حاوی مواد دیگری مانند ژله‌های میوه، مکعب‌های آلوئه ورا یا کف شیر باشد. این روکش ها بافت و طعم بیشتری به نوشیدنی اضافه می کنند و آن را به نوشیدنی جذاب و خاص تبدیل می کنند.

 

بابل تی چیست ؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *