آشپزی, خوارکی

نحوه درست کردن ترشی کیمچی خانگی با روشی آسان

درست کردن کیمچی خانگی

سابقه کیمچی

اولین نوشته ها در مورد کیمچی از دوره گوریو سرچشمه می گیرد. در این مدت، تجارت با پادشاهی های دیگر منفجر شد و سبزیجات جدید به کره راه یافتند، از جمله ناپا یا کلم چینی. در نتیجه طرز تهیه کیمچی بسیار تغییر کرد. کیمچی اصلی از تربچه تهیه می شد زیرا این محصول محلی بود. اما در طول صدها سال، انواع جدیدی از سبزیجات و ادویه ها برای تهیه انواع مختلف غذا استفاده شد.

اولین شکل کیمچی فقط از سبزیجات شور تشکیل شده بود. در قرن دوازدهم مردم شروع به استفاده از ادویه های دیگر برای ایجاد طعم های مختلف کردند، مانند طعم ترش و شیرین، و رنگ های کیمچی، مانند سفید و نارنجی

فلفل چیلی، که اکنون یک ماده استاندارد کیمچی است، از اوایل قرن هفدهم در کره ناشناخته بود.منشأ فلفل چیلی در آمریکا بود که توسط بازرگانان غربی به آسیای شرقی معرفی شد.کیمچی تهیه شده با فلفل چیلی و باچو، انواع کلم چینی، در قرن نوزدهم محبوبیت پیدا کرد، کیمچی باچو همچنان به عنوان رایج ترین و محبوب ترین شکل کیمچی است.

 خرید آنلاین ترشی کیمچی دست ساز

مواد لازم برای تهیه کیمچی

مواد لازم برای تهیه کیمچی خانگی با روشی آسان و کاربردی:

 

کیمچی با کلم از طریق تخمیر لاکتو تهیه می شود:

مرحله اول: برای از بین بردن باکتری های خطرناک، کلم ناپا را در آب نمک غوطه ور می کنند.

مرحله دوم: سبزیجات توسط باکتری های مفید باقیمانده یعنی لاکتوباسیلوس که کربوهیدرات ها را به اسید لاکتیک تبدیل می کنند، حفظ می شوند و طعم ترش خود را می دهند.

 

مقدار مواد در تهیه ترشی کیمچی :

  • یک ​​کلم ناپا(کلم چینی) 1 کیلوگرمی متوسط
  • ¼ فنجان نمک دریا بدون ید
  • آب – به طور ایده آل فیلتر شده یا مقطر
  • 5-6 حبه سیر ریز رنده شده، یک قاشق غذاخوری
  • یک قاشق چایخوری زنجبیل ریز رنده شده و تازه پوست کنده
  • پودر قند یا شکر یک قاشق چایخوری
  • ترکیب سه قاشق غذاخوری آب، دو قاشق چایخوری رب میگوی نمکی یا سس ماهی
  • یک تا پنج قاشق غذاخوری گوچوگارو یا فلفل قرمز کره ای
  • 8 اونس تربچه کره ای که اغلب به نام تربچه دایکون شناخته می شود را پوست بگیرید و به شکل چوب کبریت برش دهید.
  • چهار عدد پیازچه متوسط ​​را پس از برش به ورقه های 2 سانتی برش دهید.
  • چند عدد هویج را خلال خلال کنید.

 

روش تهیه :

  1. کلم را خرد کنید. کلم را با برش از طول ساقه به چهار قسمت برش دهید. هسته ها را از هر بخش جدا کنید. هر ربع باید به نوارهای عرضی 4 سانتی بریده شود.
  2. کلم را با نمک مزه دار کنید. کلم را به یک کاسه بزرگ منتقل کنید و با نمک مزه دار کنید.نمک را با دست روی کلم بزنید تا شروع به نرم شدن کند. کلم را با آب به اندازه ای پر کنید که روی آن را بپوشاند. یک بشقاب روی کلم قرار دهید و از یک جسم سنگین مانند قوطی یا شیشه پر برای فشار دادن آن استفاده کنید. یک یا دو ساعت بگذارید کنار.
  3. بعد از تمیز کردن، کلم را آبکش کنید. کلم را سه بار با آب خنک بشویید.به مدت 15 تا 20 دقیقه در آبکش بگذارید تا آبکش شود. در این فاصله خمیر ادویه را آماده کنید.

روش تهیه کلم کیمچی

  1. خمیر ادویه ها را آماده کنید. زنجبیل، سیر، شکر، سس ماهی، خمیر میگو یا سس ماهی و کمی آب را مخلوط کرده و به قوام ابریشمی بریزید. گوچوگارو را با 1 قاشق غذاخوری برای طعم ملایم و تا 5 قاشق چایخوری برای طعم تند اضافه کنید.
  2. خمیر ادویه را با سبزیجات مخلوط کنید. تا جایی که ممکن است از کلم آب بگیرید و آن را به خمیر ادویه اضافه کنید.
  3. پیازچه و تربچه را اضافه کنید.خوب هم بزنید.خمیر را به آرامی با دستان خود با سبزیجات مخلوط کنید تا به خوبی پوشش داده شوند.
  4. در ظرفی خمیر را روی کلم ها ریخته و کاملا به تمام قسمت ها آغشته کنید.اگرچه لازم نیست، پوشیدن دستکش برای محافظت از دست ها در برابر بو، لکه و خراش اکیدا توصیه می شود!

روش درست کردن خمیر کیمچی خانگی

  1. کیمچی را در یک شیشه بریزید.کیمچی را فشار دهید تا مایع (آب نمک) بالا بیاید تا سبزیجات را بپوشاند و حداقل 2سانت از بالای شیشه را خالی بگذارید.
  2. یک تا پنج روز فرصت دهید تا تخمیر شود. با قرار دادن یک بشقاب یا کاسه در زیر شیشه به گرفتن هرگونه سرریز کمک کنید.
  3. بگذارید شیشه به مدت یک تا پنج روز در دمای اتاق و به دور از نور مستقیم خورشید بماند. ممکن است حباب هایی در داخل شیشه وجود داشته باشد و آب نمک از نشت کند.
  4. کیمچی را یک بار در روز بررسی کنید، در شیشه را باز کنید و با یک انگشت یا قاشق تمیز روی سبزیجات فشار دهید تا زیر آب نمک بماند (این کار همچنین باعث آزاد شدن گازهای تولید شده در طی تخمیر می شود).در این مرحله هم کمی بچشید! زمانی که کیمچی به اندازه کافی رسیده بود، شیشه را به یخچال منتقل کنید.در غیر این صورت، بهتر است یک یا دو هفته قبل از غذا صبر کنید.

روش نگهداری ترشی کیمچی کره ای

یادداشت های دستور تهیه:

نمک: از نمکی استفاده کنید که فاقد ید و مواد ضد انباشته باشد که می تواند تخمیر را مهار کند.

آب: آب کلردار می تواند از تخمیر جلوگیری کند، بنابراین در صورت امکان از آب بهار، مقطر یا فیلتر شده استفاده کنید.

طعم غذاهای دریایی و جایگزین های گیاهی: غذاهای دریایی به کیمچی طعم لذیذ می دهند. مناطق و خانواده های مختلف ممکن است از سس ماهی، خمیر میگو شور، صدف و سایر غذاهای دریایی استفاده کنند. از حدود 2 قاشق غذاخوری سس ماهی، رب میگوی شور یا ترکیبی از این دو استفاده کنید.

نحوه نگهداری: کیمچی را می توان تا چند ماه در یخچال نگهداری کرد. برای بیرون آوردن کیمچی از شیشه هر بار از وسیله تمیز استفاده کنید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *