آشپزی

طرز تهیه موچی

طرز تهیه موچی

مواد اولیه موچی و مراحل تهیه آن

مطمئنا همه شما یکبار با دیدن شیرینی موچی در سریال ها و فیلم های کره ای و ژاپنی، به درست کردن آن ترغیب شده اید. در ابتدا باید گفت که موچی یک دسر ژاپنی است و به لطف بافت نرمی که دارد، در سراسر جهان شهرت پیدا کرده است و معمولا کسانی که برای اولین بار آن را امتحان می کنند، شگفت زده می شوند. آیا تا به حال این شانس را داشته اید که موچی را امتحان کنید؟ ما در این مقاله طرز تهیه موچی را به شما آموزش داده ایم تا بتوانید به راحتی و بدون دردسر آن را برای خود تهیه کنید.بهترین راه برای لذت بردن از طعم تازه و بی نظیر شیرینی موچی، درست کردن آن در خانه است. دستور پخت این شیرینی جزئیات خاصی ندارد و تهیه آن مواد اولیه چندان زیادی نمی خواهد. همچنین می توانید داخل موچی از فیلینگ مورد علاقه خود استفاده کنید و محتویات آن را طبق سلیقه خود پر کنید. حال دوست دارید آن را با چه فیلینگی سرو کنید؟ مطمئنا گزینه های زیادی در اختیار شما قرار دارد. ما آموزش موچی را به صورت مرحله به مرحله و درست مطابق با دستورپخت اصلی برای شما قرار داده ایم. اگر تمامی این مراحل را مو به مو اجرا کنید و طبق دستورالعمل پیش بروید، موچی شما درست همانند نمونه های ژاپنی خواهد شد. پس این دستورالعمل را بخوانید، نکات مهم آن را یادداشت کنید و همین حالا دست به کار شوید.

مواد اولیه لازم برای درست کردن موچی ژاپنی:

  • 250 گرم آرد برنج
  • 200 گرم شکر
  • 300 میلی لیتر آب
  • نشاسته ذرت 2 قاشق غذاخوری
  • رنگ خوراکی از هر رنگی
  • 2 قاشق غذاخوری عسل

 

طرز تهیه موچی

 

آشنایی با طرز تهیه موچی

 

  1. طبق طرز تهیه موچی، در یک کاسه بزرگ، آرد گلوتینوس و شکر را اضافه کنید. سپس با یک پالت یا قاشق بزرگ خوب مخلوط کنید تا هر دو مواد کاملا یکپارچه شوند.
  2. وقتی مواد با هم ترکیب شدند، به آرامی یک فنجان آب اضافه کنید. اطمینان حاصل کنید که مخلوط خمیر به خوبی مرطوب شده است و گلوله گلوله نیست. وقتی مخلوط کاملاً یکدستی به دست آمد، روی خمیر را با کاغذ شفاف بپوشانید.
  3. بنابر آموزش موچی اصل، در این مرحله لازم است که کاسه را به مدت 2 دقیقه در مایکروویو قرار دهید تا مخلوط قوام و بافت دیگری به خود بگیرد. سپس آن را از مایکروویو خارج کرده، اجازه دهید کمی بیشتر خنک شود و سپس به ورز دادن ادامه دهید تا خمیر سفت و کشدار شود.
  4. در همین حین فیلینگ را آماده کرده و آن را در ظرفی جداگانه قرار دهید. می‎توانید داخل فیلینگ از تکه های میوه، عسل یا شکر نیز استفاده کنید. حال که خمیر حسابی کشدار شد روی سطح صاف پهن کنید و با وردنه آن را نازک کنید. سپس نشاسته ذرت را اضافه کنید و به ورز دادن ادامه دهید. در صورت ادامه این کار، خمیر نرم و لطیفی به دست می‎آید.
  5. طبق دستورپخت آموزش موچی، حالا با کمک دست خمیر را بردارید و به شکل دادن ادامه دهید. بسته به شدت رنگی که می‎خواهید در دسرتان ایجاد کنید، 3 یا 4 قطره رنگ خوراکی اضافه نمایید. باید مطمئن شوید که خمیر را خوب مخلوط کرده اید تا رنگ کل آن را بپوشاند.
  6. خمیر را به قسمت‎های مساوی تقسیم کنید و گلوله های کوچکی درست کنید. وسط خمیر را با انگشتان خود باز کرده و با فیلینگ مناسب پر کنید. سپس موچی‎ها را با احتیاط ببندید و کمی نشاسته ذرت روی آن‎ها بپاشید.

 

 

نکات مهم هنگام تهیه و آموزش موچی

مانند بیشتر دستورپخت هایی که در سراسر دنیا وجود دارد، طرز تهیه موچی نیز مستلزم رعایت نکات خاصی است. مطمئنا برای شما هم اتفاق افتاده است که مطابق با دستورپخت یک غذا یا شیرینی پیش بروید اما نتیجه چیزی که انتظار دارید نشود. طبق آمار، اکثر افراد از قوانین دستورپخت پیروی می‎کنند اما همگی به نتیجه یکسانی نمی‎رسند. حال به نظر شما علت این موضوع چیست؟ مسلما رعایت نکات مهم و قابل تامل، سبب می‎شود که برخی افراد بتوانند شیرینی دلخواه خود را مطابق با دستورپخت درست کنند و برخی دیگر موفق به انجام این کار نشوند.

  • اغلب افراد برای رنگ کردن خمیر موچی، از رنگ دهنده ‎های مصنوعی استفاده می‎کنند. البته شما می‎توانید به جای استفاده از محصولات مصنوعی، از مواد رنگ‎ دهنده طبیعی استفاده کنید.
  • پس از ورز دادن خمیر موچی و آماده کردن آن، استفاده از سلفون را فراموش نکنید. در واقع ممکن است هوای آزاد سبب خشک شدن سطح خمیر موچی شود و شیرینی شما را خراب کند.
  • مطابق با طرز تهیه موچی، شما قادر خواهید بود از هر فیلینگی که دوست دارید، داخل خمیر استفاده کنید. برخی از افراد استفاده از فیلینگ‎های میوه‎ای را ترجیح می‎دهند و برخی دیگر، به کار بردن شکلات و خامه را بیشتر دوست دارند. بنابراین می توان گفت انتخاب فیلینگ کاملا سلیقه‎ای است و به ذائقه شخصی شما مربوط می‎شود.
  • برای اندازه گرفتن هر موچی، حتما از ترازوی آشپزخانه استفاده کنید. این کار کمک می‎کند تا تعادل میان خمیر و ماده فیلینگی که در وسط آن قرار می‎گیرد، حفظ شود.
  • مطابق با طرز تهیه موچی، بهتر است که هنگام درست کردن آن حتما از دستکش یکبار مصرف استفاده کنید. خمیر موچی به علت چسبناک بودن به دستان شما می‎چسبد و عدم استفاده از دستکش می‎تواند پخت شیرینی را دشوار کند.

آموزش موچی آسیایی

 

مواد اولیه موچی را از کجا بخریم؟

 

اگر شما نیز هم اکنون طرز تهیه موچی را خوانده اید و به دنبال خرید مواد اولیه برای آماده سازی آن هستید، می توانید مواد اولیه مورد نیاز را از چند راه تامین کنید. در ادامه به برخی از این راه‌ها اشاره خواهیم کرد:

فروشگاه‌های حضوری: یکی از قابل اعتمادترین روش ها برای تهیه مواد اولیه موچی، مراجعه به فروشگاه‌های حضوری می باشد. این فروشگاه‌ها معمولاً مجموعه گسترده‌ای از محصولات را ارائه می‌دهند و میتوانید مواد اولیه موچی را از آن‌ها تامین کنید. همچنین کارکنان این فروشگاه ها شما را در انتخاب مناسب ترین مواد اولیه یاری می رسانند.

فروشگاه های آنلاین: با رشد فروشگاه‌های آنلاین، امکان خرید مواد اولیه موچی از طریق این بستر نیز فراهم شده است. طی این روش میتوانید پس از آشنایی با آموزش موچی ژاپنی، به راحتی دسته‌بندی محصولات را بررسی کنید و مواد مورد نیازتان را درب منزل تحویل بگیرید. قبل از خرید آنلاین، بهتر است از اعتبار و قابلیت ارسال فروشگاه موردنظر اطمینان حاصل کنید و نظرات سایر مشتریان را بررسی کنید.

 

موچی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *