آشپزی

طرز تهیه نودل سبزیجات

نودل سبزیجات

همه چیز درباره آماده سازی نودل سبزیجات

 

طرز تهیه نودل سبزیجات با استفاده از مواد خوراکی ساده و در دسترس، کار بسیار آسانی است. با این حال تهیه این خوراک خوشمزه، نکاتی دارد که بدون دانستن آن ها قادر به طعم ‎سازی نودل نخواهید بود. در این مقاله ما همه چیز را درباره تهیه نودل، روش های آماده سازی آسان و همچنین نحوه سرو آن به شما می گوییم. می توانید برای بهره مندی از نکات بیش تر، مقالات بعدی ما را مورد مطالعه قرار دهید. همچنین باید درنظر داشته باشید که به عنوان یک آشپز خانگی، می‎توانید دستور‎ پخت ارائه شده را با توجه به ذائقه غذایی خود تغییر دهید. 

برای پیروی از یک رژیم غذایی متعادل، داشتن نظم و اراده مستمر بسیار ضروری است. بهترین راه حل همیشه تطبیق یک برنامه ورزشی خوب و متعادل برای تنظیم میزان غذای مصرفی است اما اگر فکر می کنید که خوردن یک رژیم غذایی سالم پیچیده است، کاملا در اشتباه هستید. نودل سبزیجات یکی از غذاهایی است که به آسانی و بدون هیچ‎گونه صرف زمان اضافی، آماده سازی می شود. اگر شما نیز علاقه مند شده‎اید که در منوی هفتگی خود جایی برای این غذای سالم ایجاد کنید، می‎توانید ادامه مقاله را مطالعه کنید.

پیش از آشنایی با طرز تهیه نودل سبزیجات، ابتدا بیایید با این غذای مفید و پرکالری آشنا شویم. نودل سبزیجات مخلوطی از رشته های نودل نیمه آماده و انواع مختلفی از سبزیجات خام، بخارپز، آبپز یا سرخ شده است. طرفداران این غذای پرکالری، معمولا تمایل به پخت نودل با استفاده از سبزیجات آبپز دارند. البته این امر بستگی به ذائقه شخص و همچنین مواد اولیه در دسترس او دارد. شما می توانید برای خوش طعم تر شدن خوراک نودل سبزیجات، سبزیجات سرخ شده یا گریل شده را به آن اضافه کنید.

 

طرز تهیه نودل سبزیجات

 

 

 

مواد اولیه نودل سبزیجات طعم دار

 

در این قسمت از مقاله، طرز تهیه نودل سبزیجات طعم دار برای شما عزیزان آورده شده است. مصرف این خوراک خوش طعم برای کسانی که به سلامت خود اهمیت می دهند، به خصوص ورزشکاران، کودکان و بیماران توصیه می شود. نودل سبزیجات طعم دار، بسیار آسان تهیه می شود. همچنین برای صرفه جویی در وقت و زمان خود، می توانید از یک بسته سبزیجات مخلوط نیمه آماده استفاده کنید. این سبزیجات در اغلب فروشگاه های مواد غذایی یافت شده و شامل هویج، کدو، بادمجان و فلفل دلمه ای هستند.

اطلاعات تغذیه ای

  • زمان آماده سازی: 30 دقیقه
  • زمان پخت: 10 دقیقه
  • نام غذا: نودل سبزیجات
  • تاریخچه: مکزیکی، ایرانی
  • وعده ها: 5 وعده
  • کالری: 430 کالری

مواد اولیه

  • 1 عدد پیاز کوچک
  • 1 عدد هویج کوچک
  • 1 عدد فلفل سبز( ترجیحا تند باشد)
  • نصف یک عدد فلفل دلمه ای قرمز
  • 200 گرم کدو سبز
  • 1 پیمانه نمک درشت( ترجیحا نمک دریایی و تصفیه نشده باشد)
  • 160 گرم نودل سبزیجات( می توانید هر برندی را برای خرید انتخاب کنید)
  • 1 قاشق غذاخوری روغن کنجد
  • 1 پیمانه چایخوری فلفل سیاه آسیاب شده
  • 1 قاشق چایخوری دانه کنجد
  • 1 پیمانه پودر زنجبیل
  • 40 میلی لیتر سس سویا

 

 

پخت خوراک نودل

 

 

طرز تهیه نودل سبزیجات طعم دار

 

اولین کاری که باید برای پخت و سرو نودل سبزیجات انجام دهید، خرد کردن و برش دادن مواد اولیه است. برای این کار ابتدا پیاز و هویج را با استفاده از یک چاقوی تیز پوست بگیرید. سپس دانه ها را از فلفل سبز و فلفل قرمز جدا کرده و کنار بگذارید. پس از انجام این کار، حالا نوبت به شستن کدوها رسیده است. بعد از فرآیند آبکشی سبزیجات، همه آن ها را به صورت یک اندازه و به قطر یک سانتی متر برش بزنید. قابلمه متوسطی را پر از آب کرده و یک پیمانه نمک در آن بریزید. وقتی آب شروع به جوشیدن کرد، نودل خشک را به آن اضافه کرده و تا نرم شدن رشته ها، حرارت شعله را کم نکنید.

در مرحله بعدی سرو نودل سبزیجات، نوبت به آماده سازی مایع نودل رسیده است. در ماهیتابه ای جداگانه، 1 قاشق غذاخوری روغن کنجد ریخته و آن را روی حرارت ملایم قرار دهید. وقتی ماهیتابه داغ شد، تمام سبزیجات خرد شده را به همراه نمک و فلفل اضافه کرده و تفت دهید. می توانید با اضافه کردن 1 قاشق چایخوری دانه کنجد و کمی پودر زنجبیل، سبزیجات را مزه دار کنید. حرارت شعله را زیاد کرده و سپس مواد داخل ماهیتابه را به مدت 7 دقیقه تفت دهید. پس از آن که سبزیجات با ادویه ها و مواد دیگر مخلوط شدند، حالا زمان اضافه کردن رشته‎های نودل رسیده است.

در طرز تهیه نودل سبزیجات به روش آسیایی، می توان رشته های نودل را به صورت نیمه پخته از آب خارج کرد. نودل را به ماهیتابه افزوده و چند دقیقه با سبزیجات مخلوط تفت دهید؛ به طوری‎که خامی رشته ها کاملا گرفته شوند. در نهایت نیز آن را در بشقاب گودی ریخته و با استفاده از سبزی تازه و کمی کنجد خام تزیین کنید.

 

سبزیجات نودل

نکات مهم در طبخ و سرو نودل سبزیجات

 

 

یکی از نکاتی که هنگام پخت خوراک نودل باید به آن دقت کنید، انتخاب ابعاد مناسب رشته ‎های نودل است. به عنوان مثال، شما باید با توجه به نوع غذا، میزان ضخامت نودل را انتخاب کنید. اگر غذای شما آبدار یا رقیق است، توصیه می کنیم رشته های ضخیم نودل را برای طبخ انتخاب کنید. در مقابل، چنانچه بافت غذای انتخابی شما خشک است، توصیه می کنیم رشته های نازک نودل را برای پخت انتخاب کنید. همچنین به یاد داشته باشید طبخ و آماده سازی نودل باید بر اساس ضخامت رشته ها انجام شود. رشته های نازک معمولا به 6 دقیقه و رشته های ضخیم به 10 الی 12 دقیقه زمان برای طبخ نیاز دارند.

به یاد داشته باشید در طرز تهیه نودل سبزیجات، امکان تغییر دستور پخت با توجه به ذائقه شخصی وجود دارد. به عنوان نمونه برخی از افراد به مصرف سبزیجات خاص حساسیت دارند. این افراد می توانند سبزیجاتی که به آن ها آلرژی دارند را حذف و گونه های دیگر را جایگزین کنند. همچنین می توان برای تفت دادن سبزیجات، به جای روغن کنجد از سایر روغن های گیاهی استفاده کرد. در نهایت، به خاطر داشته باشید پخت و طبخ نودل، کار بسیار ساده ای است. تنها باید برای انجام این کار، از اطلاعات و نکات تغذیه ای مهمی پیروی کنید تا غذای شما به بهترین نحوه آماده شود.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *