آشپزی, چینی

چند ماده ضروری برای آشپزی چینی

مواد ضروری آشپزی چینی

در مقاله زیر به چند مورد از مواد ضروری در آشپزی چینی اشاره می کنیم:

1- سس سویا (سس سویا سبک) 

اکثر غذاهای چینی از سس سویا استفاده می کنند زیرا پایه و اساس آشپزی آسیایی است. سس سویا شرقی از مخلوط ساده ای از دانه های سویا، گندم، آب و نمک تشکیل شده است. در حالی که سوپرمارکت ها چند برند عمومی را ارائه می دهند، بهتر است این ماده حیاتی را از یک فروشنده تخصصی تهیه کنید زیرا نوع سس سویا می تواند بر طعم کلی غذاهای شما تأثیر بگذارد. سس سویای روشن، که توصیه می‌کنیم تهیه کنید، معمولا رنگ روشن‌تری دارد و طعم شوری کمتری نسبت به گزینه‌های تیره‌تر دارد، که در صورت استفاده بیش از حد می‌تواند غذا را خراب کند. در صورت نیاز، می توان مقداری سس سویا تیره را به غذا اضافه کرد تا کمی رنگ به آن اضافه شود. 

سس سویا در آشپزی چینی

2- سرکه چینکیانگ (معروف به سرکه سیاه)

در آشپزی چینی از سرکه چینکیانگ (سرکه سیاه چینی) و سرکه برنج استفاده می شود. با این حال، سرکه چینکیانگ شاید مورد علاقه ترین باشد. همانطور که از نام آن مشخص است، رنگ سرکه چینکیانگ بسیار تیره‌تر است و می‌توان آن را با سس سویا تیره مقایسه کرد و این رنگ غنی از فرآیند پیری طولانی سرکه ناشی می‌شود. غنا همچنین به طعم آن که تا حدودی ترش است، با ته رنگ مالت و چوب ترجمه می شود که آن را مایل ها از جایگزین شراب برنج میوه ای کره ای متمایز می کند. همه چیز بستگی به طعم هایی دارد که می خواهید به آن برسید. می توانید انتظار داشته باشید که از سرکه چینکیانگ در مواردی مانند سس ترش و شیرین استفاده شود. بنابراین، اگر می خواهید همه چیز را در غذای چینی خود از ابتدا درست کنید، سرکه چینکیانگ یک محصول ضروری برای نگهداری در کمد است.

3- سس صدف

این سس خوش طعم به هر غذایی که با آن ترکیب می شود کمی اضافه می کند، بسیار شبیه به سس هویزین. با این حال، تفاوت‌های بین هویزین و سس صدف در این است که سس دومی بسیار کمتر شیرین است و طعم غنی اومامی دارد. توصیه می کنیم برای دستیابی به ظرفی با عمق بیشتر، مقداری سس صدف را به غذاهای ساده مانند سوپ رشته اضافه کنید. از طرف دیگر، سس صدف می تواند یک عنصر کلیدی در مارینادهای مرغ یا گوشت BBQ باشد.

4-قارچ شیتاکه خشک شده

قارچ شیتاکه به غذاهای چینی اضافه می شود که نیاز به کمی طعم اضافی دارند. آنها را می توان با طعم قوی آنها مشخص کرد که تضمین می شود سطح اضافی را به غذای شما اضافه می کند. بسیاری از غذاهای معروف چینی از این ماده استفاده می کنند، مانند سوپ داغ و ترش و تخم مرغ، و حتی می توان از آن در غذاهای رشته فرنگی یا گوشت پخته استفاده کرد.

قارچ شیتاکه در آشپزی چینی

5- فلفل چیلی خشک

کدام آشپزخانه بدون مقداری فلفل چیلی خشک کامل است . فلفل چیلی خشک در بسیاری از غذاها برای این منظور استفاده می شود. در غذاهای سیچوان، انواع فلفل چیلی خشک وجود دارد، مانند فلفل های تند تا آنهایی که طعم دودی می دهند.

6- دانه فلفل سیچوان

شاید یکی از مهم ترین مواد در آشپزی سیچوان باشد، زیرا در سس ها و دیپ های رایگان مانند روغن چیلی یا سس سیر تند استفاده می شود. دانه فلفل سیچوان معمولاً با روغن داغ تف داده می شود تا غذاهای سرخ شده بسیار خوشمزه و آسان تهیه شود. تهیه دانه فلفل سیچوانی اصیل دشوار است.

7- پودر پنج ادویه

آخرین، اما قطعا نه کم اهمیت، پودر 5 ادویه است که باید در کمد شما جزء اصلی باشد. پودر پنج ادویه یک ماده واقعاً مهم در پختن و مرینیت کردن است، با این حال، می‌تواند افزودنی عالی برای سایر سبک‌های پخت و پز باشد تا عمق بیشتری به آن اضافه کند. نکته کلیدی که باید با پودر پنج ادویه به خاطر بسپارید این است که مقدار کمی از آن واقعاً در غذاهای شما معجزه میکند !

پودر پنج ادویه در آشپزی چینی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *