آشپزی, کره ای

نوشیدنی های معروف کره ای

نوشیدنی های معروف کره ای

کره جزء کشورهایی است که تنوع غذایی و نوشیدنی بسیار زیادی دارد. در زیر چند نمونه از نوشیدنی‌های معروف کره‌ای آورده شده است:

 

 

بنانا میلک نوشیدنی کره ای

شیر موز: (  Banana milk)

شیر موز برای گردشگران هنگام بازدید از کره به یک چیز بدیع تبدیل شده است. گردشگران عاشق بطری پلاستیکی فوق العاده زیبای شیر موز هستند: کوتاه و چاق و نسبتاً بی آب. این طراحی باعث می‌شود حتی دست‌های کوچک آن را به راحتی در دست بگیرند. اگرچه یک نوشیدنی جدید برای گردشگران است، اما برای کره ای ها بخشی از زندگی است و آنها را به یاد دوران کودکی خود می اندازد (اگرچه این نوشیدنی محبوب برای بزرگسالان نیز هست!). شیر موز اولین بار در سال 1974 به عنوان بخشی از یک طرح دولتی برای تشویق مردم کره جنوبی به نوشیدن شیر بیشتر معرفی شد. آنها از موز برای جلب توجه استفاده می کردند زیرا در آن زمان موز یک میوه لوکس در کره بود. طعم آن مورد پسند است زیرا شیرین است اما نه خیلی شیرین.

 

 

نوشیدنی بابل تی کره ای

نوشیدنی بابل تی : (Bubble tea)

چای حباب‌دار، با نام مستعار چای کره‌ای بوبا، نوشیدنی محبوبی است که توسط Allied Market Research تخمین زده می‌شود که ارزش آن تا سال 2027 به 4.5 میلیارد برسد. برای کسانی که نمی‌دانند، این چای حاوی چای غلیظ حاوی شیر مخلوط است.نشاسته تاپیکوکا از ریشه های گیاه کاساوا است. این مروارید های جویدنی خوش طعم هستند. شربت آب میوه و میوه ها حتی ممکن است به چای اضافه شود. تاریخ و مکان دقیق اختراع چای حبابی مشخص نیست، اکثرا معتقدند که در اوایل دهه 1900 در تایوان اختراع شد.

 

 

چای جینسینگ کره ای

چای جینسینگ ( Ginseng tea )

چای جینسینگ اثرات ضد التهابی دارد و ممکن است التهاب را کاهش دهد. ممکن است انرژی را افزایش دهد، سطح قند خون و کلسترول را کاهش دهد، استرس را کاهش دهند، آرامش را تقویت کنند، دیابت را درمان کند و اختلال عملکرد جنسی در مردان را مدیریت کند.

خرید آنلاین چای جینسینگ

 

باکوس نوشیدنی انرژی زای کره ای

باکوس یا باخوس (Bacchus)

باکوس نوشیدنی انرژی‌زای کره‌ای است. اگر از طرفداران نوشیدنی‌های انرژی‌زا هستید، حتما از نوشیدن باکوس خوشتان می‌آید. آب، شربت ذرت، شکر و اسیدآمینه تورین ترکیبات اصلی تشکیل ‌دهنده باکوس هستند. این نوشیدنی از سال ۱۹۶۳ توسط یک شرکت داروسازی تولید شد و امروزه معروف‌ترین نوشیدنی انرژی‌زای کره است.

 

 

سیکی

سیکی:(sikhye)

سیخی (식혜)، شیخی یا شیکه یک نوشیدنی سنتی است که از برنج و مالت درست می شود. این یک نوشیدنی غیر الکلی بر پایه مواد ساده است که نیاز به چندین ساعت آماده سازی دارد. یک نوشیدنی سنتی بسیار محبوب در کره جنوبی است. این نوشیدنی کره ای برنج یا پانچ برنج که به نام دانسول یا گامجو نیز شناخته می شود، معمولاً به عنوان دسر مصرف می شود. نوشابه ای است شیرین و با دانه های کاج و گاهی عناب مزه دار.

 

 

قهوه دالگونا

قهوه دالگونا:( Dalgona)

 دالگونا یک قهوه کف‌دار است که برای نشستن روی شیر سرو می‌شود (و در اینستاگرام و تیک تاک فوق‌العاده به نظر می‌رسد). مواد اولیه بسیار ابتدایی هستند، هیچ چیز جالبی نیستند: قهوه فوری، آب و شکر. اما آنها به رنگ کاراملی و بافت کرکی می رسند.

می گویند که دالگونا توسط یک بازیگر جونگ ایل وو که اولین بار آن را در ماکائو تجربه کرد به کره جنوبی معرفی شد. او را به یاد دالگونا، یک میان وعده سنتی کره ای انداخت.

بیشتر بخوانید : سرچشمه نوشیدنی دالگونا | و آسان ترین روش تهیه آن در خانه

 

 

چای یوجا

چای یوجا:( Yuzu Tea)

چای کره ای یوزو به شکل یک مارمالاد شیرین اما ترش است که از یوزو و عسل تهیه می شود. یک یا دو قاشق چای خوری را در یک فنجان آب داغ حل کنید تا یک نوشیدنی داغ معطر و تسکین دهنده به دست آورید. این شربت غلیظ یوزو هم با گوشت و هم از پوست میوه یوزو درست می شود.

خرید آنلاین نوشیدنی یوزو گلد

 

 

نوشیدنی کره ای سودان

سودان: (Sudan)

سودان یکی از انواع نوشیدنی سرد و یک پانچ سنتی کره‌ای است که معمولا در تابستان و به‌صورت سرد سرو می‌شود. پانچ ترکیبی از میوه‌های خرد شده در آبمیوه طبیعی است. این نوشیدنی از ترکیب آب، عسل و گلوله‌های غله آب‌پز شده تهیه می‌شود. این نوشیدنی یک تاریخچه تاریخی و فرهنگی نیز دارد. معمولا روستاییان نوشیدنی سودان را در ششمین ماه از تقویم کره‌ای به امید افزایش محصول و برداشت سرو می‌کنند.

 

 

ماکگولی شراب برنج

ماکگولی (Makgeolli):

یک شراب برنج کره ای است که به طور سنتی در خانه دم می شد. طعم های پیچیده و قوی این نوشیدنی به طرز شگفت انگیزی با تمام غذاهای کره ای جفت می شود، اما به طرز شگفت انگیزی با غذاهای خوش طعمی مانند کیمچی و باربیکیوهای کره ای هماهنگ می شود. ماکگولی یک نوشیدنی الکلی سنتی کره‌ای است که از ترکیب برنج، آب، و مخمرهای خاص تهیه می‌شود. این نوشیدنی دارای طعم ملایم و مخصوصی بوده و معمولاً به‌صورت سرد مصرف می‌شود.

 

نوشیدنی الکلی سوجو

سوجو (Soju):

نوشیدنی تقطیری کره‌ای است که طعم نزدیکی به ودکا دارد. هرچند طعم آن به واسطه افزودن شکر در مراحل تهیه شیرین‌تر است. سوجو به‌ طور سنتی از برنج تهیه می‌شود اما امروزه بیشتر تولیدکنندگان سوجو در کنار برنج، سوجو را با گندم، جو و سیب زمینی نیز تولید می‌کنند .سوجو یک نوشیدنی الکلی محبوب در کره‌است که به‌عنوان نسخه کره‌ای شراب مشهور است. این نوشیدنی از ترکیب برنج، جوانه‌های جو، یا سیب‌زمینی تهیه می‌شود و با توجه به ترکیبات مختلف، می‌تواند طعم‌های متنوعی داشته باشد.

 

 

نوشیدنی بوکبونججو

بوکبونججو: ( Bokbunjajoo)

این شراب که با تمشک سیاه دست چین شده تازه ساخته شده است، همه چیزهای طبیعی و سالم را در بر می گیرد. تمشک سیاه به عنوان منبع ویتامین C، منگنز و فیبر به طور همزمان عمل می کند.

این معجون که با استفاده از تکنیک های کلاسیک شراب سازی ساخته شده است، رنگ، عطر و طعم عالی را متعادل می کند. رنگ قرمز تیره و نسبتاً شیرین. طعمی غنی، خوش طعم و میوه ای که در بدو ورود در دهان شما می ترکد. بوی میوه رسیده بلند می شود و طعم ترش آن کم است. طعم تلخ به جا مانده آن را با غذا خوب می کند.دارای سنت 70 ساله است.

 

 

 

 

این تنها چند نمونه از نوشیدنی‌های محبوب کره‌ای هستند. کره دارای تنوع زیادی از نوشیدنی‌های محلی و سنتی است که به سلیقه‌های مختلف مردم آن کشور می‌پردازد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *