آشپزی, کره ای

پرطرفدار ترین غذاهای کره ای

پرطرفدار ترین غذاهای کره ای

 غذاهای محبوب کره ای

در جشن غذاهای کره ای، اینها غذاهای خوش طعمی هستند که ارزش شگفتی را دارند. اگر هنوز این فرصت را نداشته اید که غذاهای کره ای را امتحان کنید (یا به دنبال الهام گرفتن هستید) در اینجا تعدادی از غذاهای پرطرفدار کره ای وجود دارد که فکر می کنیم دوست خواهید داشت.

خرید آنلاین کیمچی دست ساز

 

 

کیمچی کره ای

کیمچی (Kimchi):

کیمچی یک نوع ترشی است که از سرکه و فلفل قرار داده شده با کلم، ریشه لیف، گوجه‌ فرنگی و دیگر سبزیجات تهیه می‌شود. کیمچی یک جزء مهم از هر وعده غذایی در کره‌ است. کیمچی بسیار محبوب است، نه فقط در کره در سراسر جهان مد شده است. در طول قرنطینه، بسیاری از غذاخوری‌ها وقت خود را صرف درست کردن کیمچی خانگی کردند. اگر قبلاً آن را امتحان نکرده اید، توضیح آن به شیوه ای جذاب می تواند دشوار باشد، اما واقعاً فوق العاده خوشمزه است تند، ترد و به طرز رضایت بخشی آبدار. در کره آنقدر محبوب است که با هر وعده غذایی سرو می شود و به صورت دسته ای در یخچال نگهداری می شود. کیمچی نه تنها طعم بیشتری دارد، بلکه فواید سلامتی زیادی نیز دارد. جای تعجب نیست که اینقدر تحسین شده است.

بیشتر بخوانید : فواید و مزایای کیمچی

 

 

جاجانگمیون

جاجانگمیون:(JANGMYEON)

این یک غذای محبوب نودلی است که با سس لوبیا سیاه سرو می شود که شامل چونجانگ (춘장، خمیر سویای سیاه نمک)، گوشت خوک خرد شده (یا انواع دیگر گوشت) و سبزیجات است. می توانید آن را به راحتی در یک رستوران چینی کره ای پیدا کنید.

این یک غذای بسیار رایج و در دسترس است. اما قدیم این غذا را فقط در مناسبت های خاص مانند روز کارناوال مدرسه یا روز ورود به مدرسه و جشن فارغ التحصیلی می خوردند. بنابراین نودل جاجانگمیون Jajangmyeon برای اکثر کره ای ها خاص است.

 

 

بیبیم‌باپ کره ای

بیبیم‌باپ (Bibimbap):

برای کسانی که آرامش را در کاسه های غذا می یابند، بی بیم باپ مطمئنا شما را سیر و آسوده خواهد کرد. بیبیم‌باپ یک غذای مخلوط با برنج، گوشت (معمولاً گوشت گاو یا مرغ)، سبزیجات (مانند اسفناج و هویج)، نمک‌ها و سس‌های مختلف است. این غذا زیبا آرایی شده و می‌تواند حاصل هماهنگی بین طعم‌ها و رنگ‌ها باشد.

Bibimbap در سال‌های گذشته به عنوان یک غذای رویالدیش ساخته شد، اما به تدریج تبدیل به غذای اصلی مورد علاقه ناهار در بین غذاهای کره‌ای شد.

 

 

بوسام شکم خوک آب پز 

شکم خوک آب پز  (بوسامbossam)

 یک غذای کره ای است که از شکم خوک یا شانه خوک درست می شود که در انواع چاشنی ها و معطرها پخته می شود. این غذا کم و آهسته پخته می شود و در نتیجه لقمه ای خوش طعم، لطیف و ذوب شده در دهان ایجاد می شود. ترجمه تحت اللفظی bossam “پیچیده” است زیرا گوشت خوک در یک سبزی (مانند کلم یا برگ پریلا) همراه با غذاهای جانبی مختلف پیچیده می شود که با غذاهای جانبی مانند سالاد تربچه تند، سیر خام خرد شده، سامجانگ (سس بسته بندی شده)، سائو جئوت (میگوی شور)، کیمچی، و سبزیجاتی مانند کاهو، کاکنیپ (برگ پریلا ) سرو می شود. این غذا به عنوان یکی از غذاهای همراه با نوشیدنی های الکلی سرو میشه.

 

 

بولگوگی غذای کره ای

بولگوگی (Bulgogi):

بولگوگی یک غذای گوشتی است که گوشت (معمولاً گوشت گاو) در سس ترکیبی از سویا، زنجبیل، سیر و نمک به مدت زمان طولانی مارینه می‌شود و سپس پخته می‌شود. این غذا با برنج یا سبزیجات مختلف سرو می‌شود.

نوارهای نازک استیک دنده ای در سس سویا و کنجد مرینیت می شوند و سپس روی کباب یا گریل اجاق گاز پخته می شوند.

نتیجه، گوشت لطیف و آبدار است که شور، کمی شیرین و پر از ادویه هایی مانند زنجبیل و سیر است.

مقداری برنج و سایر مخلفات کلاسیک کره ای مانند تربچه و سالاد جلبک دریایی اضافه کنید و از خوردن آن نهایت لذت را ببرید.

 

 

خورش دوکبوکی کره ای

خورش دوکبوکی(Ddukbokki)

یکی از همه کاره ترین مواد تشکیل دهنده کره، رشته های برنج جویدنی و زودپز آن است که به نام dduk (یا tteok) شناخته می شود، که می توان آن را در سوپ ها، غذاهای سرخ شده، روی سیخ ها و حتی روی یک گریل کنار میز پیدا کرد.

Ddukbokki (یا tteokbokki) که احتمالاً محبوب‌ترین غذا در استفاده از کیک برنجی است، رشته‌های چوبی شکل را در یک سس گوچوگارو تند می‌پوشاند و همراه با یک تخم مرغ آب پز سرو می‌شود. یک بشقاب ddukbokki که به عنوان یک غذای جانبی در نظر گرفته شده است، یک وعده غذایی آسان و پرکننده در شب را با قیمت ارزان ایجاد می کند.

خرید آنلاین دوکبوکی یوپوکی تند

 

 

کیک برنجی تئوکبوکی غذای محبوب خیابانی

کیک برنجی تئوکبوکی :(topokki)

همچنین به صورت ddeokbokki یا topokki نوشته می شود. کیک برنج سفید تند سرخ شده یا کبابی استوانه ای شکل یک غذای خیابانی کره ای بسیار محبوب است. سس تئوکبوکی تند معمولا با ترکیبی از گوچوجانگ (خمیر فلفل چیلی قرمز کره ای) و پودر فلفل گوچوگارو (فلفل فلفل قرمز قرمز کره ای) درست می شود.کیک های برنجی تند، کمی شیرین و جویدنی به سادگی اعتیاد آور هستند.

خرید آنلاین خمیر فلفلی (رب)گوچوجانگ

 

کورن داگ کره ای

کورن داگ کره ای : (Korean Corn Dog)

مشابه کورن داگ آمریکایی، کورن داگ کره ای یک غذای خیابانی سرخ شده است که دارای سوسیس مرکزی و روکش ترد است. اما آنها به طور قابل توجهی در طعم و آماده سازی متفاوت هستند.

یکی از ویژگی‌های متمایز کورن داگ کره‌ای، پر کردن پنیر ذوب شده است که اغلب با چوب‌های پنیر موزارلا که با سوسیس به سیخ کشیده شده است، درست می‌شود و در هر لقمه، طعمی خوش طعم را ارائه می‌دهد.

خرید آنلاین کورن داگ کره ای

 

 

سام‌گیوپ‌سال کره ای

سام‌گیوپ‌سال (Samgyeopsal):

سام‌گیوپ‌سال یک نوع گوشت خامه (بدون سوختن) است که به‌صورت ژرف در سایر ادویه‌ها مانند سویا، سیر و نمک مارینه می‌شود. گوشت سام‌گیوپ‌سال سپس بر روی گریل یا تابه پخته می‌شود.که به آن باربیکیو کره ای نیز می گویند .شما میتوانید با سفارش در رستوران آن را سر میز خود رو باربیکیو درست کنید یا به خانه ببرید و آنجا با دوستان خود رو باربیکیو درست کنید و از درست کردن و خوردن همزمان آن لذت ببرید.

 

 

نودل رامیون کره ای

رامیون (Ramyun):

رامیون یک نوع نودل کره‌ای است که به‌صورت سریع پخته می‌شود و معمولاً با سوپ یا سس‌های مختلف سرو می‌شود.این نودل معمولاً حاوی مواد خوراکی مانند گوشت، سبزیجات، و تخم‌مرغ است.

خرید آنلاین نودل کره ای(رامن) مرغ کرم کربونارا سامیانگ

 

 

پیراشکی ماندو کره ای

ماندو(MANDU)

ماندو، که شبیه یک «کیسه خوش شانس» است که در تعطیلات مهم برای به اشتراک گذاشتن ثروت خوب داده می‌شود، به طور سنتی در سال نو قمری با همه خانواده ساخته و خورده می‌شود تا برای شانس و سعادت دعا کنند. ماندوهای کره ای سالم هستند زیرا به شما اجازه می دهند به راحتی مواد مغذی کافی مصرف کنید، حتی اگر فقط یک عدد بخورید، زیرا بسته بندی نازک آن با مقدار زیادی گوشت چرخ کرده و سبزیجات تازه پر شده و درون بخارپز بامبو درست میشود. همچنین بیش از یک نوع کوفته کره ای وجود دارد که بستگی به بسته بندی، مواد تشکیل دهنده، دستور پخت و شکل آن دارد. برای مثال، «ماندو» بی‌بیگو، که تفسیری جدید از «میماندو» است، به شکل خیار دریایی است که به جینسنگ دریا معروف است، که قبلاً در کاخ سلطنتی به عنوان یک غذای گرانبها از آن لذت می‌بردند. “Hansum Mandu” بی‌بیگو که بزرگ‌تر هستند و تا لبه پر شده‌اند، با طرح احیای کوفته‌هایی ساخته شده‌اند که کره‌ای‌ها برای دعای خوشبختی در اولین روز ماه کامل سال نو می‌ساختند و می‌خوردند. در هر دو صورت می توانید به راحتی از طعم اصیل کره در خانه لذت ببرید.

 

 

مرغ سرخ شده کره ای

مرغ سرخ شده کره ای (Korean Fried Chicken)

مرغ سرخ‌شده کره‌ای که به‌خاطر بافت تردش شناخته می‌شود، اغلب قبل از سرخ کردن عمیق، لقمه بزرگ خود را از لایروبی آرد برنج می‌گیرد.

گرچه مرغ سرخ شده کره ای همیشه تند نیست، اما اغلب در سس های شیرین و تند، که بیشتر شامل گوچوجانگ است، آغشته می شود. محبوبیت فزاینده این غذا که بیشتر در بارها و رستوران‌های کره‌ای که در مرغ سوخاری کره‌ای تخصص دارند یافت می‌شود

تکه های آبدار و در عین حال ترد مرغ که در یک سس شیرین و تند پوشیده شده اند. یک دستور پخت آسان مرغ سرخ شده با طعم آتشین برای یک غذا یا پیش غذا عالی است. این مرغ واقعا برای هر موقعیتی مناسب و دلچسب است.مرغ سرخ شده کره ای در تابه ای که با فلفل قرمز و پیاز سبز تزئین شده است درست میشود.این غذا در بیشتر سریال های کره ای در کنار نوشیدنی الکلی ای به اسم سوجو میل می شود.

 

 

رول تخم مرغ کره ای

رول تخم مرغ کره ای (GYERAN MARI )

رول تخم مرغ کره ای گیران ماری / جیرانماری (계란말이) نامیده می شود. Gyeran (계란) به معنای تخم مرغ و ماری (말이) وضعیت درهم شدن را توصیف می کند. بنابراین، اساسا، رول تخم مرغ کره ای، تخم مرغ رول شده کره ای و املت رول شده کره ای به همین معنی است!این غذا در بیشتر سریال های کره ای به عنوان صبحانه به نمایش گذاشته شده است.

نکته دیگری که باید به آن توجه کنید این است که رول تخم مرغ کره ای مانند رول تخم مرغ ژاپنی – تاماگویاکی – پخته می شود. (نمی توان گفت که تفاوت زیادی وجود دارد یا خیر، اما تاماگویاکی همیشه شیرین تر از گیران ماری به نظر می رسد.)

 

 

پنکیک پانجان کره ای

پانجان (Pajeon):

پانجان یک نوع پنکیک کره‌ای است که با آرد برنج، گیاهان خوراکی، گوشت و یا میگو تهیه می‌شود. این پنکیک با یک سس ترکیبی از سویا و سس چلوپ ارائه می‌شود.

 

 

نودل جاپ‌چه

جاپ‌چه (Japchae):

جاپ‌چه یک نوع غذای نودل کره‌ای است که از نودل‌های شفاف بلغورهای شیره یا برنج تهیه می‌شود. این نودل با سس ترکیبی از سویا، سیر و سرخ کردن مخصوصی تهیه می‌شود و با سبزیجات و گوشت سرو می‌شود.

 

 

گیمباپ کره ای

 رول برنج کره ای جلبک دریایی:(گیمباپ gimbap)

اگر طرفدار سوشی هستید، باید gimbap را امتحان کنید. گیمباپ سوشی کره‌ای است و اغلب به‌عنوان غذای خیابانی از آن لذت می‌برند.بسیار مقرون‌به‌صرفه است، اگر با بودجه کم سفر می‌کنید. این می تواند شامل انواع مواد اختراعی باشد، از جمله گوشت گاو، پنیر، املت و حتی کتلت شکم خوک، اما نه محدود به آن.

املای دیگر این غذا «کیمباپ» با کیم به معنای جلبک دریایی و باپ به معنای برنج است.به احتمال زیاد اولین بار زمانی که کره تحت حاکمیت ژاپن بود اختراع شد. اگرچه برخی می گویند اقتباسی از غذای سنتی بوکسام است.

خرید آنلاین لوازم سوشی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *